Khamis, 26 Mac 2009

.kepercayaan tidak diberikan lagi..dan sila keluar dari tempat ini..!

ape perasaan korang bile bace entry neh??

...........
confuse??
takut??
rase bersalah dgn ape yang dah kita lakukan??
terperangkap dgn diri sendiri??
ta tau mane na pegi??
kat sape na bergantung hidup??

...semua ni ade kat pale hotak aku sejak insiden malam tadi.
YE!mmg aku bodoh atas semua perlakuan yang da aku buat.aku ta penah pk perasaan org yang aku sayang.org yang aku sanjung.org yang aku hormat.mmg salah tu dari aku.walaupun ade org sampingan yang sepatutnya bertanggungjawab dgn segala masalah ni.tapi..ta perlu aku babitkan beliau..beliau milik org lain.

aku mula merayau2 sekitar 7e.cari advertisement.bilik kosong..aku da betul2 ta kuat skarang.aku di halau keluar!!

mane aku na pegi??
kalau aku rindu kat family aku, ape aku na buat??
kalau aku ade masalah, kat sape aku na ngadu melainkan family aku??

...dgn masalah kesihatan skrang.dgn masalah kerja yang makin rumit.masalah kewangan lagi..AKU PERLUKAN FAMILY AKU!..AKU TAK PERLUKAN LELAKI ITU!!..DIA BAHAGIA BERSAMA ORG LAIN!!..AKU CUMA SATU PERMAINAN BAGI BELIAU!!..SEMUA TU SALAH AKU!!

..aku tau mak ta sampai ati tgk aku smalam.kene herdik.kene marah.kene tangan.kalau aku protek diri aku semalam.mungkin tangan aku ta kan cedera sampai macamni..sakit sgt..sangat yang teramat kalau herdikan tu datang dari abah sendiri.sakitan tu ta kan same mcm org luar marah kita..puas pipi ni kene tangan.dulu mungkin dengan lelaki itu.sekarang dgn abah sendiri.hidup aku da ta terurus..

mane pergi lelaki tu bile aku perlukan sokongan kuat dari dia untuk yakinkan keluarga aku??
ade dia datang ke rumah utk selamatkan keadaan??
ade dia protek aku untuk segala janji yang da ditaburkan??
..ADE??..TAK DE!!

abah..
mungkin da terlambat utk ayu mintak maaf kat abah..
ayu tau, abah seorang abah yang baik..
didik ayu dgn cara yang elok..
besarkan ayu dgn persekitaran yang elok..
corakkan ayu dgn perlakuan yang baik..
ini semua silap ayu bah..silap ayu..
ayu lupa sape ayu..
ayu lupa tanpa abah siapa ayu..
mmg ayu sayangkan dia bah..
ayu tau silap ayu..
lepas ni..ayu ta de kawan na borak pasal bola lagi..pasal badminton..pasal PAS..
ayu ta dapat jadi yang terbaik utk abah..
ta sampai ati ayu tgk abah nangis..
nangis utk perangai anak abah ni..
yang dulu rapat dgn abah..
yang dulu di treat seperti seorang lelaki..
tomboy..
even sekarang pun ayu tau abah sayang ayu dan tetap treat ayu macam tu..
cuma..selepas keadaan smalam, abah mungkin lupa tentang keakraban kita..
mungkin abah akan hilangkan segala kenangan tu..
ayu sygkan abah bah..
jgn sekali buang ayu bah..
ayu tetap anak abah..
tetap tomboy abah..
ayu tau ini semua silap ayu..
maafkan ayu bah..

mak..
ayu syang mak..
tak de mak lain yang terbaik melainkan mak..
terima kasih atas pelukan semalam..
pelukan yang menyelamat seorang anak..
terima kasih mak..
ayu tau mak marah dgn ape yang da ayu lakukan..
tapi mak tetap cakap yang mak sayang ayu..
terima kasih mak..
perlahan2 mak masuk bilik ayu semalam..
mak kucup dahi ayu..
mak pegang tangan ayu..
ayu rase mak..
rase deraian airmata mak tu jatuh kat pipi ayu..
panas..
ayu tau mak tak sanggup tgk ayu keluar dari rumah tu..
mungkin mak risau tak de budak yang akan bising kat dapur..
tolong mak masak..
nyakat mak kat dapur..
say gud nite kat mak sebelum tido..
kiss mak sebelum tido..
cakap ayu sayang mak sebelum tido..
kucup dahi mak sebelum tido..
mak risau yang tu ke mak?
ayu pun akan rindu ape yang ayu biase buat tu kat mak..
ayu tetap sayang mak walau ape pun jadi..
mak tetap yang pertama kat hati ayu..

utk kakak..
terima kasih jadi kawan, lawan..kakak yang baik..
paham ayu..
dgr segala luahan masalah ayu..
layan setiap kerehan ayu yang agak manja dgn akak..
akak tau kan..
ayu cuma punya akak..
terima kasih kerana menyelamatkan ayu juga utk semalam..
terima kasih atas meyakinkan keluarga kita tentang beliau satu ketika dulu..
ayu tau kakak sayang sgt kat ayu..
kita berdua je kan..
kakak nak sgt tgk ayu bahagia..
kakak sanggup bagitau keluarga kita tentang lelaki itu..
walaupun kakak ta berapa setuju..
tapi akak kate lelaki itu mampu bahagiakan ayu..
akak tetap yakinkan mak..yakinkan abah..
terima kasih kak..
walaupun sekarang lelaki itu yang buat ayu macamni..
ayu tetap syg kakak..
biar lah dia terus dgn kehidupan bahagia dia.ayu doakan dia terus bahagia..
ayu sayang kakak..
ta perlu akak susah utk bagi ayu duit..
ayu ade duit lagi..
cuma ape yang ayu nak..
bawak mak jumpe ayu bila ayu rindu..
bawak ayang,ata,ucu,mami,erin,ara bila ayu rindu..
bawak caca,cica,aidiel,affiq bila ayu rindu..
kita masih satu keluarga kan..
cuma tu yang ayu perlukan..
ayu akan cuma tgk abah dari jauh..
tau abah blom mampu berjumpe dgn ayu..
ayu tau mane abah slalu ade..
mane kedai abah..
abah mesti rindu ayu masak utk dia kan..
masak mee utk dia..
cekodok utk dia..
ayu pun rindu..

ayu akan cuba jadi yang terbaik utk akan datang..satu hari nanti,ayu akan cuba pujuk abah semula untuk terima ayu..ayu sayangkan keluarga kita..

utk lelaki itu..
ye..saya masih cintakan kamu walau ape yang da kamu lakukan terhadap saya..
saya juga akan rindukan kamu seperti mana saya rindukan keluarga saya..
jaga diri kamu..
kesihatan kamu..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko da tgk kat 7e bawah ni?
ade nak org bilek kosong.
ko nak kan?

Mama @Ra berkata...

huhuhu..
Cedey nye aq bace..
Tangkap leleh..
Cam cite nObel..
uwaaaaaa...
teringat plak kat mak aq d negara dia..

Related Posts with Thumbnails