Isnin, 15 Jun 2009

Thanxs guys..!

Fuhh..!arini baru dapat bangun secara ok sket arr..berbanding apebile bangun pagi terlihat beberapa org sedang ke hulur kehilir..tolak troli ubat, troli anta makanan..bosannn..!sumpah bosan..!

Cuma berbekalkan ipod kaler putih + beberapa ketul majalah yang terbaru + Nana yang mahu meneman utk beberapa hari, thanks dear sebab temankan akak n dgr cite yang ntah paper ntah yang kiter borakkan..

Ok.Actually aku ta bape na sihat tyme tu.on 9 until 14 aku ade kat Hospital Sg. Buloh tuh..dokek je ngan uma!..aku bukan kene H1N1 occay!..cumeee....huhuhu~ade batu jed karang kat lam perut aku!!!hahahahaha~
aku pun ta tau mcmane bende alah tu bleh singgah kat aku..!Mengong sungguh!

So..pagi kul 9 aku kene check in..hehe..daftar masuk..check sane check sini..aku di suruh naik ke tingkat 5 sebab katil aku no 9..asal die tak bagi katil 11??..ermm..biar arr..

"..Fara,awak amik baju ni,toilet kat sane,tukar baju k.."

Tonggek gle nurse neh!ko ingat ko ratu chantek??tape2..tempat ko..!

"..Mak ai!besar ar baju neh!ni org pregnant punye agaknye!.."
"..hahah~kak, anggap je dierang ni jeles ngan kekurusan ko tuh!.."
"..hahh!betul2..Ra!pakaikan tali blakang neh,seksi sioott..!"

Petang tu aku melantak bagai nak putus tali perut aku.Sebab malam tu aku da kene puase.Arrgghhh!aku takut bile nengok x-ray aku tuh!seram sejuk da!

Keesokan harinye,lam kul 6.30 pagi aku dikejutkan oleh kazen aku yang setia menjaga aku,Nana.Aku bangun,g solat.prepare ape yang patut.aku rase tyme tu da dekat 8 kali aku kuar masuk toilet..siap kene gelak lagi ngan nurse kat situ!Hampeh nye nurse!kalu ko kat tempat aku ne mesti ko menggelabah dangdut gak!
Sekitar kul 9 aku da ditolak lam bilek yang aku rase sumpah aku ta nak masuk lagik!iaitu bilek bedah..Lampu kat lam tu besar2 wehh!cam kat stadium!dierang bley ajak aku gelak2 lagi.buat style Apek la..cite ade org mati la sebelum aku..Korang ni mmg jahat gle arrr!..Aku buat2 kool seperti tiada ape yang berlaku,sedangkan lam ati aku da rase macam na tercabut da!

"..Hai Fara,Saya Dr. Wong,doktor bius kat sini,yang akan bedah awak Dr. Rashidah,die ade dekat luar sane,amik rekod awak kejap,so..try to rileks jgn takut ape2.dierang kat sini mmg suke gurau2.." aku mampu senyum je..kalau die ade instinct yang agak kuat mesti die ble paham bahase jiwe aku neh.. "Suke gurau2 korang kate??korang ingat men bedah2 tikus eksperimen pe??..kalau ape2 jadik kat aku atau aku mati atas perbuatan korang yang tak bermoral ni..mmg aku jadi antu pastu carik korang dan cekik korang ketika masuk ke tandas hospital neh!.."

Da macam2 tadi ade kat tangan aku neh..dierang men cocok2.tibe2 aku nangis..AKU NAK MAKKK!!!! Uwaaaa......!!!

Last skali yang aku prasan, aku da pakai penyedut oksigen tu.tyme nak pakai mende alah tu,bleh lagi nurse tu cakap.. "..Fuyyooo..da macam Mask Rider da saye nengok awak neh..!hahaha!"

seb bek mate aku da ta bape na clear da nak nengok ko..kalau aku sedar tyme tu..aku da amik da gergasi sebelah aku neh dan aku tetak kat pale ko yang mulus tuh!

Tau2 je aku da ade kat katil aku.lam kul 12 lebey baru aku sedar!ntah ape ntah dierang buat kat aku lam tuh!seb bek aku ta mati.kalau mati tadi niat pertama mmg aku cekik korang sorang2 lam tandas kang!

Aku ttp ta de selera na makan lagi,asik bagi aku air milo je.bagi la aiskrim soda ke, vanilla coke ke,cappucino ke..paling2 busuk arr,bagi la aku vitagen sejuk!..shian kat aku ne hah..!
So,pas Nana da suapkan aku makan yang ta brape na sedap tu.Die bley plak ajak aku gelak!mmg mintak2 kene stalek neh adik aku neh!siap bley larikan fon aku lagi semate2 na nengok gambar insan tersayang yang ade kat lam fon aku tuh!so mmndangkan aku tak boleh na bangun mendapatkan fon aku tu.maka terbongkarlah gambar2 insan tersayang tersubut!!hahaha..!siap ko Na..!

Kul 5.30 petang tu, sepupu sepapat aku da ramai yang datang angah+gda+ila+ayeen+wan+penggus n family+pejal n wife, akil ta dapat hadir kerana berada di umah nenek die!pastu sume family blah mak aku and bdak2 opis aku datang.ramai gle!dierang kate 5 kete..siap bawak belon get well soon lagik.buah takyah cakap ar.buah ape korang nak??sume ade!!hahaha.ternyata aku masih lagi di sayangi..! :P
Nurse tonggek tu siap gelarkan aku artis lagik..!alaaa..sebenarnye die nak buah ni hah!..aku ta nak bagi buah ni wekkk..! sambil menjelirkan lidah sepanjang 3 cm :P noty!

Sekitar kul 6 plak ade org yang ta brape aku gemar datang nengok aku..SHAH!aku pun ta tau mane die tau aku kat sini..

"..Wakk,mane awak tau saye kat sini?.."
"..Saye call awak,tapi awak off phone,then call Abah,die cakap awak kat sini..Awak ok..?"
"..Ok.blom mati lagik neh..heheh..thanks sebab bagi buah ni!mama ngan zara tak datang?"
"..Zara blom balik lagi,mama ade hal.mama ta tau Ayu masuk sini.Nanti Shah bgitau k.."

Suasana tyme tu bertukar dari gelak terkekeh2 jadi men bisik2 plak..curious kowt n aku terdengar gak dierang tanye "apsal org lain yang datang bawak bunge n buah ni??.."

ok yang tu aku akan jawab..NO KOMEN!!

Da penat aku layan dierang sampai kul 7. Nurse pun telah menghalau dierang keluar dari tempat peng-golekkan aku tuh.sebab aku na mandi!..Nana yang mandikan pun..hehe!
tengah gelak2 ngan Nana sebab die men2 mandikan aku neh,die bertubi2 tanye soklan yang aku rase betul2 menduga tahap kesedihan yang cube aku selindungkan..ta perlu la kowt aku cakap kat sini,cuma yang bole aku katekan..SAYA BUJANG DAN SAYA MASIH SINGLE,MASIH TIDAK DIMILIKI OLEH SESIAPA PUN KERANA HATI SAYA BARU DILUKAI..

* * * * * * * * * * *
Ari sabtu lepas aku discharge.Dan sangat boring berada di rumah ketika ini.kerana aku hanya mampu bermain dengan handphone yang ta de fungsi bagi aku sendirik.Ipod yang sentiasa menemani aku di kala ingin tidur.beberapa keping gambar yang agak lama yang pernah di print di opis lama dulu, lalu mencebis2kan gambar itu satu persatu,mungkin inginkan pembaharuan di masa akan datang.Dan beberapa surat tawaran yang akan dipertimbangkan..da sampai masenye untuk aku ubah segala2nya dan mencari yang terbaik dalam hidup ni..Untuk kalian,terima kasih kerana memberi perhatian kepada saya,memberi segala kebaikan yang ta terhingga,terima kasih sume..Untuk kamu yang menanti saya,saya akan cuba..!k..thanks guys!!skang mau mamam ubat!bye!!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails