Sabtu, 30 Mei 2009

Quiz Facebook!

1) Nama yang patut diberikan sebenarnya kepada saya?

a) Farrah Fawcett (tuduh polis salah eja).
b) Farrah Yuhanis (ni je yang paling tepat).
c) Farrah in the house (sesuai berlakon Samarinda).
d) Farrah Polan (sila pilih ini kalau nak).
e) Siti Nurhaliza (sorry!tak minat name start from Siti).

2) Apa yang selalu saya buat dengan bayi bawah jagaan saya?

a) Bacakan buku Geografi (suruh hafal dari sekarang).
b) Ajar lagu-lagu rakyat (sambil pakai kain batik).
c) Ajak tengok cerita tentang perisikan Amerika(Baru gempak!).
d) Rakam tangisan untuk letak di Youtube.
e) Karaoke lagu indon penuh feel.

3) Siapa yang akan saya selamatkan kalau kapal di laut karam?

a) Mak, syurga di bawah tapak kakinya.
b) Babah, sebab dia banyak pegang duit kertas.hehe..
c) Akak sebab tak boleh selamatkan diri sendiri.
d) Abang yang mungkin kejang bontot..haha!.
e) Kapal di laut, tak cakap pun kami di dalamnya!

4) Siapakah yang perlu dibawa ke konsert pertama saya?

a) Babah, dia nak ikut pergi Konsert. B.E.P tak jadi.
b) Anak-anak kuw (kena pupuk dari kecil).
c) Lelaki kaya, untuk bayar T-shirt & poster2 bodoh.
d) Balak selaku bonzer (siap pakaikan tux).
e) Mak, supaya dia belajar untuk tepis himpitan.

5) Perkara yang saya selalu buat bila period cramp ialah..

a) Berguling-guling macam tenggiling
b) Baca selawat 3 kali dan makan Ponstan.
c) Marah Ponstan sebab tak pernah berkesan.
d) Tidur macam beruang gempal
e) Buat bicycle kick.

6) Subjek yang saya paling benci ialah..

a) Belajar Sejarah(cam sial jew!)
b) Matematik Tambahan, Tolakan (argh semua ah)
c) Sejarah lagi walaupun dapat 4 flat.
d) Yang berkaitan ngan Sejarah,titik!
e) Belajar cara buat Ipod (mengong!)

7) Panggilan manja untuk yang tersayang ialah..

a) Bebyyy..huhu!
b) Audi: Bahasa Arab untuk 'kesayanganku'
c) Babuji (asal dari perkataan baby dan bubu)
d) Sayanggg (emphasise sebutan 'yang')
e) Semua di atas (jawapan lazim untuk paper BM)

8) Hobi saya, maksudnya tak bayar pun saya boleh buat dengan gembira..

a)Tangkap gambar secara professional (tangkap sendirik tuh!)
b) Jaga baby, cuci berak, bersihkan muntah (haha.gle expert!)
c) Update blog demi kebaikkan semua.
d) Potong rambut adik-adik n anak buah stail banduan.
e) Keritingkan bulu kucing dan tunjukkan pada dunia.

9) Saya paling benci..

a) Bila laptop hang tiba-tiba masa main hangman.
b) Kena perli dengan cikgu sebab pipi kembOng.
c) Donut perisa cucur ( hampeh!)
d) Pondan.
e) Israel (ini soalan bonus ke apa weh!)

10) Kriteria lelaki yang diidamkan sebagai suami..

a) Mempunyai goatee yang bersegi-segi.
b) Suka sgt yang speaky!(ta tau nape ntah)
c) Bila sangat tua muka macam Clint Eastwood.
d) Boleh berbalas pantun bila takde benda nak buat.
e) Sangat baik n mampu mengangkat lori yang menghempap seekor Zirafah!

11) Apa yang saya akan buat kalau tertuang pencuci muka lebih..

a) Letak balik dalam botol sedaya upaya.
b) Basuh tangan dan terus berwudhuk.
c) Sapu pada punggung sebab jarang buat.
d) Guna untuk cuci siku dan lutut.
e) Pulangkan kat kedai supaya dapat yang penuh.

12) Perlakuan aneh yang saya sering buat..

a) Mengigau seperti tiada hari esok.
b) Belajar shuffle seorang diri dengan penuh harapan.
c) Cuba miming lagu tamil dengan asyik.
d) Bersembang dengan kucing tentang politik.
e) Cari jodoh di Masjid dan tawakal..(ni Abah suke sgt aku wat cara camneh!)

13) Mimik muka yang saya selalu buat

a) Muka beby makan limau.
b) Muka Patrcik bila dia sedar yang dia salah.
c) Muka Homer gelabah bila hilangkan Maggie.
d) Muka ahli Wonderpets senyum.
e) Muka teruja yang kalau korang tengok macam nak sepak jew!

14) Benda yang harus dicapai sebelum berumur 30 tahun..

a) Ade sebuah rumah ala-ala Inggeris.
b) Mempunyai aksesori yang terlampau-lampau!
c) Berkahwin dengan pilihan jantOong hati!hehe!
d) Ade duit yang melimpah2!
e) Dapatkan beberapa org anak hasil perkahwinan bersama si jantOong hati!..hehe!
**********************************************************************************************

..Dan setelah settle sume kuiz aram jadah ni,saya telah diberi penghargaan.iaitu..

a) Gubah bunga telur khas untuk anda.
b) Kirim video adegan saya buat senaman hidung.
c) Menjadikan anda calon pengapit saya.
d) Tiup ciuman ke angin dan tujukan ke arah anda.
e) Menyertakan anda dalam doa saya .
oklah..dari takde..ermm..kan kan??

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails