Sabtu, 17 April 2010

VOLCANO sudah sampai ke kemuncak.

Korang penah rase hangin yang teramat tak..jap2..maksud aku tuh..korang marah tahap tapir ar..tahap babi??taklaa…babi tu kan haram..tapir tu kiut sikit dari babi.kaler pun cumel jek..itam putih.hah..penah tak?marah korang tu ade tak sampai nak nyanyi lagu amarah?alaa..yang CTKD tu la..

Untuk pengetahuan sanubari korang.smlam aku baru je memusnahkan sebuah pam yang berada di dalam toilet bilik En. Ikram iaitu anak kepada Dato’ Seri S***** Alwi..haha..kasi hide sket.kang tak pasal2 die ter-bace ke..makan pasir aku hujung bulan neh!

Aku ta penah ar mara all out camneh..eh jap2..ermmm..penah kot..mpat haribulan mpat aritu..hihi.tapi tu dulu..smlam rase cam nak pukul je die kat luar opis.kalau bley tunggu kat simpang Starbuck tu ke..kan..hah, pastu aku suh kawan2 seperjuangan aku blasah je Brabus die tuh..kalau boleh sampai ancoo..tidak lupe kete mini cooper juge yang berwarna gray yang bernombor plat WQN ** yee.kalau boleh kasik gores dan menang sket..perrgghhhh dahsyat bukan impian aku kalau tgh mara?

Tapi korang silappp arr..aku tak jahat camtu..impian tu da ade da..tapi tak penah kesampaian pun..takat membayangkan tu da cukup bagus bagi aku..hikhikhik!
Meh ar aku cite sket asal aku hangin tahap cipan neh..eh eh silap..tapir!hehe..
..aku baru berniat nak bela tapir,ade ke org nak jual hah??..monyet banyak ar kat umah mak aku tuh..

Okeh..okeh..
Mule2 camni..
Pagi2 smlam aku dtg opis dgn bajet aku ta byk keje sgt, masuk opis je terus keluarkan fail2 yang perlu bos aku sign.
..aku panggil bos kecik ar erk..senang sket..bos besar tu bapak die..

Sambil dokumen2 yang aku pegang dgn penuh lemah gamalai tuh..masuk ar bos kecik aku ngan kelam kabut nyee…ni mesti bangun lambat neh..koler baju pun tak abis lipat..
Tapi ko tetap hensem walaupun muke ko cam tak siap je aku nampak..haha..tu ayat kak shidah kalu slalu nampak En. Ikram pg2 cam tuh..

.."masuk jap.."..aku da paham sgt art u..kalau intercom dr 101 tu aku da tau sgt dah tu..
.."mane satu match,yang ni ke yang ni?"..die suh aku pilih tie mane yang sesuai die pakai ngan baju purple die tuh..aku tunjuk yang sebelah kiri tgn die..pergghh..tie jename Gucci baii..huk aloohhh..bapak byk duit ko erk!

"..jap lagi Dato’ vc kita, u tolong ai settlekan hal ngan Dato’, pastu u brief ai mane yang ai perlu tau sahaja..skali ngan dokumen yang ai perlu bace..incase takde la ai taktau ape yang dierang high light kang..by the way.kalau Mazuin carik ai..u cakap ai takde kat opis k.."

Sepatah haram aku tak sempat cakap.cume mampu mendengar jek.bos aku tu kalau skali cakap, mesti panjang berjela..ye arr die kan bos..sukeati die arr..Mazuin??tu gf die..aku pun tak penah nampak..tapi yang dtg minggu lepas name die Dina..hakhak..buaye ar katekan..

Vc tu video conference, Dato’ slalu vc aku n En. Ikram b4 ape2 meeting besar pun.die nak aku brief anak die elok2.dats mean b4 ape2 meeting, aku kene bace dulu n tau ape yang penting..si Ikram ni takde mase nak bace sume tu..aku bajet die ni pemaleh tahap babun jek!

So aku duduk kat tempat die, sebab Dato’ ngah vc aku n die duduk kat meja guest depan meja die ni je..sambil bace2 ape yang die perlu tau je..aku la yang kene tau sume..menyampah! tapi takpe..seb bek ko terime je permintaan gaji aku yang besh tuh!huhuhu..

Sume da settle..paper2 yang perlu die sign, da sign abis.ape2 yang perlu die bace, pun da abis..so aku terus masuk lam beg die n die boleh blah..

"..eh, takpela..u takyah masuk lam beg ai. Biar ai pegang je..u tlg ai carikan inv, amount die 2ratus lebih..tolong jap..yang tu copy acc punye..ai taktau ai letak mane..tlg jap..thanks.."
..len kali carik pakai siku erk..jgn pakai mate..ade je bende tu kat lam drawer bawah die..mengado-ngado!

10min pastu die pun brambus ngan brabus die..hahahah..ape lagi!bergumbiralah ati aku lepas keje aku da siap..aku bley ber-fesbuk jap..syurga syurga!sempat lagi bergosip2 bersama kakak2 opis yang sengal neh..hehehe..aku kat sini tak bley rapat ngan sape2 sgt..Dato’ awal2 da bgtau..aku pun tatau nape..tapi nak wat camne..aku ni kan senang mesra ngan orang..asal aku tak singgah kat department dierang je..dierang kate..sunyi la gua ni..ade org bunian cam ko ni terhibur jugak..hahahha..babun tool!sampai ati dierang kate aku bunian..uwaaaaa!!asal Dato’ or anak die takde..dierang mesti intercom aku.."wehh,da blah ke?.." ..aku pe lagi..dgn penuh bersemangatnye lalu berkate "dah dah!yabedabeduuuu!arini makan mane?" n bla bla bla..gosip la pe lagi!

Lepas da setel makan lunch semalam kat authentic nasi padang tak jauh dari opis aku tuh..si Ikram kol..

"..FARA!WHERE U PUT ALL THE DOCUMENT??I ALREADY CHECK IN MY CAR.DID U GIVE IT 2 ME..???PLEASE CHECK ON MY DESK RITE NOW!!"

..pundeksss!tak sempat aku nak cakap die terus sound tepek kat aku n letak camtu jek!huk aloohh!aku mmg panas da neh..tinge aku pun da rase cam terbakar..ok.tuk pengetahuan korang..aku kalau marah..tinge aku otomatik akan jadik merah n panas..huhu..tu mak, abah n kakak aku je yang tau..ye ar..dierang ngan aku dari kecik..mmg ar dierang tau..

Menggelupur gak ar aku carik..kot2 aku terlupe nak pas kat die ke tadi..
..tapi atas meja die takde..kat meja reception depan pun takde..adoii…aku plak yang takut..mati aku!

Aku baru na dail no die..n die da kol hp aku dulu da..sambil maki2 cam lahanatullah!
Ya ALLAH..tyme tu aku rase cam nak nangis jek..okeh okeh..mate aku da mule berair..tapi tak banjir lagi la..aku dapat kawal lagi..cme aku terase ayat terakhir die tu je..na tau?..
.."IF I LOST DIS PROJECT,COMPANY WILL LOSE U..!!"..

..pergghhh!aku sentap baii!sentap sampai aku betul2 nangis..aku g bilek die.cari balik.manelah tau kan mmg aku terlupe nak pas ke tadi..tapi aku tak jumpe..dokumen tu tebal la jugak..
Na ta nak aku terpakse kol die gak..walaupun ati aku Tuhan je yang tau..aku na tau mane die pegi pas kuar opis tadi,ade tinggal kat mane2 ke..punyela sopan lagi aku tanye..pastu die kate die g the curve kat Gloria jumpe sape ntah aku pun tatau..pastu die suh aku carik copy sume tu balik..n suro aku anta kat Kelana Jaya sekarang..!

Aku terkedu..abis la aku..tapi aku da kompem sgt aku da bg kat die..die je yang kate tak yah msuk lam beg..15 min b4 aku nak kuar..sum1 kol..

..HARAM PUNYE IKRAM!!..

Korang tau sape yang kol aku?..tu hah..budak Gloria Jeans Coffee kat The Curve tu!die kol opis..bgtau ade barang tinggal.

Mmg aku hangin tahap dinasour da skang nih!kalau boleh fire pakai mulut naga lagi besh!
Aku offkan fon pastu terus g the curve, belari2 aku pakai baju kurung neh..sian tau!amik dokumen tu pastu terus g Kelana Jaya.kat lam kete takyah cakap ar sumpah serana aku..kalau ade org rekod sore aku, aku rase mau pecah tape rekod tuh! Ilang terus airmate aku..yang ade volcano nak tertumpah je dah!eiii F*&^%%^%^!!!!!!

Setengah jam pastu aku sampai..dr jauh aku da nampak brabus die..die tunggu aku kat depan company org tuh..aku bukak tingkap sket..terus aku hulur..pastu aku cakap..

"..IF COMPANY FEEL LOST OF LOSING ME, THEY WILL FEEL DE SAME WAY HAVING BOSS LIKE U.."

..korang ade bran ckp camni dgn bos korang??wa bran je!sebab wa rase wa betul!
Die pe lagi, tersentap ar plak..pastu tanye aku "..eh mane u dat neh??"
Hek eleh bai..!!ko nak wat2 muke comel depan aku plak.Ngan tanye soklan bangang tuh.!mmg pecah usus aku dgr lah!

"..u ttinggal kat Gloria, dierang kol..then ai pick up.."
"..thanks!" die senyum cam kambing gurun!kambing gurun senyum pun aku rase lagi macho ar dari ko baii!

Balik opis,aku senyap jek..tak tegur sape2 pun..masuk bilek die nak amik cntrl air-cond, pastu aku g toilet die jap..aku geram..aku sepak pam toilet tu..aku byang kan muke die je!padan muke ko!rosak pam toilet ko dah!hahahaah..aku kuar, on fon n aku dapat mesej..
..im so sory..forgive me?..please dun tell 2 daddy..its all my fault..ai tak sepatutnye cakap camtu kat u..

..korang ingat aku reply ker??HARAM!!tak hengen aku nak reply!aku off fon balik!maleh nak layan!

Kul 5.45, ain budak reception depan tuh pass line kat aku..
"..En. Ikram line 2.."
"..cakap fara solat, pastu fara terus balik..!"
"..ok.."

..Majukk??eii please arr!aku tak majuk pun!cume aku nak die sedar ape yang die buat!aku ok jek!kalau dtg keje isnin ni wat2 cam biase sudah ar!tau takut kalau aku bgtau bapak die!eii..myampah aku tgk die nehh!camne la kak shidah bley tangkap leleh kat die neh!arap muke je kot!uwekkkk~

Pagi tadi pas bngun, solat, buat nasi goreng n roti bakar..die kol lagi..aku ttp taknak angkat!benci ar!benci sgt!!!pastu mesej aku..

"..u marah ai lagi?jgnla majuk lame sgt.ai tau, if u takde, ai susah..u free tak malam ni?nak tgk movie?.."eiii tak kose aku nak layan die getis ahh!

5minit tadik aku dapat mesej dr dato’..

..Fara, meet ikram at TTDI on Monday 8.30am, regarding the new pro..brief him.tq..

Fuhh!aku tepakse gak mengadap muke die lagi..nak wat camne..aku still lagi PA die..

K lah, aku na nengok tv..nak tdo nak tgk tv pastu nak tdo..haha..dating??blom ade bf laa..camne na dating!aiyoo…

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails