Khamis, 12 November 2009

ViVi kaka saya sedang sakit..sob sob..

Jap2 nak lalak dulu..sebab Vivi kesayangan kaka aku sakit woo....

Uwaaa....*sambil air mate aku mengalir cam nobita*
cite die camni..

Pagi tadik lam kul 9 aku da sampai opis da..sebab aku kene attend meeting ngan org2 celcom tuk finalize-kan tntg MNP n so on..kabut ar jugak..aku kene kuar opis lam kul 11..aku prepair sume dokumen2 n paper2 MNP, settle-kan report, bincang ngan IT person..n baru aku gerak..

Kuar opis lam kul 10.30, sebab aku rase aku bley rush sket ar..lgpun aku tau, kul 11 tu mesti blom start punye..*tapi aku penah gak dtg lambat, sampai interupt meeting besar..hahaha..bos aku pandang cam ta puas ati jek..huhu ado den kesahh??*

Tengah sedap2 aku nyanyik lagu full house *versi korea beb..hafal tuh!*..

ViVi SRUCK..TA BLEY JALAN!MAMPOS AKU!!UWAAA..

Tau ape perasaan aku time tuh??meh aku describe-kan..
1.menggelabah yang teramat.
2.cuak de bebeh.
3.mati ar aku lmbat attend meeting...!
4.dan rase cam nak mintak kat Tuhan je bg aku kuase sakti time2 tuh..kasi sayap ke..kasi aku bole invi ke..ape2 je la..yang bley buat aku sampai ke destinasi yang di tuju tuh..cam lam cite katun yang slalu aku tgk..walaupun aku sedar sume tu dongeng belaka..

Ekceli, Vivi tu penah ar buat hal skali tak ble idup cam tu..time tu seb bek aku paking kat lam shoping complex..so takde ar muka menggelabah tu timbul kan..?

Time Vivi stuck tuk kali yg ke2 ni..mmg aku menggelabah dangdut!mana taknye,aku sorang2, kat tgh jalan lak tuh..dgn bunyi hon org blakang kiri kanan..mmg dierang minta makan kasut saiz 8 gaknye!tgh aku buat2 cool-di dalam-ke-menggelabahan-tu..tepon aku bunyik..

"..akum,da smpai celcom ke blom?asal kol hp lg 1 tak angkat?.."
"..lorr..sory la, tak pasan.."
"..ni kat ner ni?asal dgr bunyik hon je??"
"..err..kete rosak ar tgh jalan..tu pasal ar bunyik hon jer..errr"
"..laa..asal tak tepon abg?skang ni kat mane?ngan sape??"
"..skang ni kat area opis ni, syg da kol budak opis da mintak tlg datang jap..tak tau nak wat pe da ni..rase cam nak nangis je..da la org sorang2..uwaaa..!"
"..abg dtg skang bole?abg tepon mmber abg jap suh dtg tgk kete syg tu..asal kete syg tu?abis bateri ke?"
"..laa..mane org tau,tetibe je die meragam camni..da la org ade meeting ni ngan celcom.."
"..mmg tak bley start langsung??"
"..takkk...!!"..aku mmg da nak nangis da,lagi2 bile ade lak org sibuk nak bertanye itu ini time aku ngah cuak2 camni..
"..takpelah..syg da pnggil budak opis suh dtg..!"
"..dah2..jgn nangis.skang ni takyah panic, rilek je..tepon mmber opis tu balik, ckp takyah dtg..abg on de way da ni..syg pasal je lampu hazel tu dulu..kang org tau la kete syg rosak"
"..abg!abg ingat putrajaya tu ngan pj ni dekat ker?!takyah laa..lgpun budak opis nak kuar da tuh..!"..aku tetibe lak rase hangin jek..maybe nak PMS ni kot!huhu..
"..syg dgr ni..skang tepon je dierang cakap takyah dtg..abg da gerak da ni..syg da makan blom?"
"..yela..da makan da tadi.."
"..k tunggu abg dtg.akum"
"..wsalm.."

1/2 jam pas tu..

abg dtg ngan member die..hilang sket rase cuak tu..die ngan pomen tu terus g depan kete aku..aku pun join ar..

"..syg, tadi time syg idupkan enjin tu, ade rase pape tak..?"
"..tak pun..nape?bateri problem ker?"
"..azmi ni kate kaberater syg ade problem.." aku tak pandai plak eje kaberater tuh..rase cam sedap je aku naip..aku naip je la..!haha
"..lorr..syg tak tau menahu la pasal kete ni..dah tu camne skang ni?"
"..jap, abg bincg ngan azmi."

sempat ar jugak aku kol bos aku cakap aku lambat..sebab kete aku rosak..bos aku pun respond baik lak..katenye..yang pasal MNP tu posponed sok..sebab ade meeting lain ngan celcom..fuhhh!selamat baii!..alamatnye mmg aku off ar arini..sebab nak settlekan kete..aku pun kol abah aku..bgtau pasal kete tu..

So pas da settle g anta kat w-shop, azmi cakap amik petang sket..

So aku pun g melantak ngan abg kat OU.die pun off arini..actually mmg keje pun.da macho gle da berkemeja bagai!last2 cuti gak!ahahahah..katenye nak abiskan AL..!
Hehe..akhirnye beliau perasan tentang Blackberry baru ku ittew..lalu berkate..
"..wahhh ade org tu dpt blackberry time besdayy..besttnye!"
"..hehe..abah bg.."
"..huhu..abg nak tukar Blackberry gak ok tak?nak same cam syg..!"
"..iskhh..toksah la..membazir..mahal lak tu..pakai je la hp tu..as long ble becakap n reply mesej da ok la tu..abg ingat syg nak ke beli hp camni..ni pun sebab dapat adiah besday..kalau tak,mmg tak beli pun.."
"..nanti la..tapi abg nak same gak!"
"..yo la..yo laa..!"
"..lapar tak?jom makan tako nak?"
"..tako??tako tu ape?"

okeh..!abg sebenarnye mmg tak suke makanan jepun2 camni..nampak je die tu stylo mylo..tapi suh ar die makan sushi ke ebiko ke..muntahh beb!hahah..

tapi aku tak penah pun pakse die makan sume tu..da die tak lalu..aku nak pakse wat ape lak kan??kesian kat die lak..so die suh aku suggest nak makan kat mane..aku ape lagi..depan mate ade jonis..da tentu2 aku menginggah kat situ..lalu melantak dengan penuh rase hibe kepada ternakan di dalam periuk stimbot ittuhh..!haha..

pas penat bejalan,melantak,solat,nuntun 2012..jap2..wehh!cite tu best!korang mesti tgk k!
akhirnya kiterang pun pegi ar w-shop azmi tu balik..kete aku pun da settle da..alhamdulillah..

kul 7 tadik aku balik nek kete abg,azmi bawak ViVi..sampai luar uma aku je la..

"..sory ye bang!syg tak bley kasi org laki masok uma la!.."
"..laa..mesti la abg tau..nape?syg ingat abg jenis camtu ker?"
"..tak la..even kite baru pun,kite tetap ade batas2..abg paham kan?"
"..abg paham syg.." pastu wat muke2 sengih plak sampai nampak lesung-batu die tuh..huhu..tu yang wat melted tu sebenarnyee!
"..syg..kalau abg cakap skit, boleh ye?"
"..ape die?.."
"..ape kate syg sewa je umah syg ni..then pindah balik kat uma mak..bukan ape, syg sorang2, abg tak bape suke la..kalau dok ngan famili kan ok..senang sket ati abg.."
"..mak pun ade cakap camtu jugak..tapi..entahla..nanti la syg pkkan dulu..abg balik la..da magrib ni..kang singgah la solat kat mane2 k..jgn lupe solat!babap kang!huhu"
"..syg pun k..!dah g masuk uma cepat..mandi,solat,kang abg kol syg.."
"..oke..bye..akum"
"..wsalam.."

pas abis mandi tadi,solat pastu ngaji jap..aku ingat nak basuh kete jap..dlm tu kotor sket..da cam kantin skola pun ade gak.haha..tibe2 aku terpikir..
kalau aku sewakan uma ni..ermmm..ok gak kan..aku bley ade khidupan cam dulu balik..bley sonok ngan famili slalu..tapi..tgk la camne..aku rase best lak duk sorang2 camni..tapi ..ntahla..tgk la dulu..

ngah2 aku basuh kete tadi..aku pehati betul2 tang kesan calar balar kat kete ni,kesan kene baling batu ar..kene langgar ar..aku langgar divider ar..macam2 ar lagi...huhu byk kenangan aku ngan Vivi ni sebenarnye..!mendalam tuhh!

Pas settle sume..aku solat isyak jap..patu golek2 depan tv..gayut2..pastu..

Pe lagi..masuk bilek nak tido arrr!ape daaaa!
dah2..aku nak tido ni..byeee!!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails